Pages

Wednesday, December 22, 2010

saya juga pelakon terhebat

semalam saya mendapat berita dari kamu
maaf kan saya kerana cuba melarikan diri
bukan niat saya untuk mengelak
dan bukan juga untuk melupakan persahabatan kita


keadaan yang membuatkan saya jadi begini
saya masih belum cukup bersedia untuk berhadapan dengan orang lain
akibat daripada pengambilan ubat itu
menjadikan perubahan yang sangat ketara pada fizikal ini
sehingga saudara dan jiran tidak kenal saya sendiri
komen komen dari semua orang membuat kan hati ni terluka sangat
saya tidak sanggup lagi terima kritikan itu
dalam hati ini saya rasa nak menjerit 
rasa nak menitis air mata tiap kali mendengarnya
tapi saya hanya mampu tersenyum dan terus tersenyum
segala pertanyaan saya hanya mampu balas dengan senyuman ini
rasanya saya tidak sanggup lagi menerimanya
mungkin tiada orang yang akan perasan dari gelak tawa saya
mungkin kerana saya juga pelakon terhebat


saya tidak mengharapkan awak mengerti penderitaan saya
cukup lah sekadar memahami diri ini
saya mintak maaf sangat sangat


credit to miss norly
kisah hidup nya hampir sama dgn saya

13 comments:

Unknown said... [Reply]

i hope,,is pon mampu jadi pelakon terhebat bila sem baru bermula nanti,,,,i wish,,,sabar ye :)

Anonymous said... [Reply]

sedeynya baca entri ni..

amal said... [Reply]

chokely...last time i did try my best to let ppl surround me to understand the nature of sle..but i think i fail..as they tend to think that now im ok and look healthy therefore the sle is cure...they seem do not try to understand it..buat susah saja..haha..now after experincing sob, kidney inflame..i decide to be a good actress..i just smile and nod to every comments n advices they gave..sometime the advices really make u laugh as they seem like to blame ur previous action such as ur eating habit that cause the sle...betul kata cik nolly kita...sle do make us to be a good pretender (in term of handling sle la)

chokeLy said... [Reply]

@iszieylyanziy

eh. nape is nk berlakon sem depan ye? :) hmm.. hope so.. harap allah bgi kekuatan kat kita.

chokeLy said... [Reply]

@Wyna Nubies

hee.. sedih juga la.
sbb sebelum ni saya bukan mcm ni. n rasa bersalah sgt sbb terpaksa buat mcam ni. :( :(

chokeLy said... [Reply]

@amal

xtau la amal. mungkin sbb chokely baru lagi dgn bnde ni.dulu chokely active, selalu keluar, hangout ngn kawan. mgkin sbb tu ramai yg x bole nak bape terime perubahan saya skrg ni. dan ada jugak yg x bole terime reason saya. xtau la.. lebih2 lagi fizikal sy yg da berubah cam ni. lagi buat saya xnk jmpe org. sy dah penat dgr komen org. bila dieorg ketawa.. sy rasa nk nangis walau sy tgh gelak masa tu. saya tau tu gurauan tpi xtau la. hmm.. sedih nyeee... :( :((

Rt-qaH said... [Reply]

sabar ya.. X-X-X-X

E'in said... [Reply]

np nie.. tamo sedey2...

Yellow LEOpard said... [Reply]

kuat kan semangat ye.. :)

chokeLy said... [Reply]

@Rt-qaH

:) thanks.. insyaallah..

chokeLy said... [Reply]

@♥e'in♥

baek.. :D

chokeLy said... [Reply]

@Yellow LEOpard

thanks dear..^^

Suara Kalbu said... [Reply]

Dear,

Akak tahu kalau setakat beri nasihat mungkin ramai bilang akak tidak faham dan tidak berada di tempat kesulitan kamu tapi akak cuma nak beritahu bahawa hidup ini kalau difikir-fikir tentang cakapnya orang, tidak akan kemana kita sudahnya.

Lalui hidup kamu dengan senyum dan abaikan mereka yang tidak mengerti. Lambat laun..mereka akan berhenti.

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

the barcode printer: free barcode generator
Blog PERSENDIRIAN.