Pages

Sunday, January 23, 2011

plez be strong

mungkin aku tak boleh menjadi seperti dulu
tapi aku tahu diri aku masih ada di sini
jauh dalam hati ini. aku masih seperti dulu
cuba mencari kegembiraan yang ada
buang sejauh mungkin kesedihan dan keperitan

buat research tentang penyakit sendiri
membuat aku jadi semakin takut
tapi aku tolak tepi semua tu
sebab aku tahu qada dan qadar kita dah di tetap kan
aku jadi semakin berani mencabar diri
saket ini tak membuat kan aku jadi insan yang lemah
tak pernah juga aku letak kan diri aku sebagai insan yang malang

kalau la kau tahu 
hidup aku di muka bumi ini singkat
itu membuat kan aku menghargai setiap apa yang ada
membuat kan aku menjadi lebih kuat
walau saket ini tiada penawar dan semakin teruk
aku tak pernah hilang  harapan
aku buat segala apa yang aku mahu
banyak perkara yang aku tak boleh buat
dan yes. memang itu menyakit kan

kalau ada sesuatu yang membuat kita sedih
ada berjuta lagi perkara yang boleh menggembirakan kita
jangan di buta kan mata itu
itu bukan penghujung hidup ini

YES. I AM STRONG 
and
LUPUS MAKES MY LIFE  MORE  MEANINGFUL

kalau la ko tahu
aku bukan setakat hilang dia
tapi benda paling berhaga dalam hidup
just dalam satu masa
dan sampai sekarang 
aku masih hilang satu satu perkara dalam hidup ini
but aku masih boleh tersenyum

aku nak ko kuat juga sayang 
ada orang lain yang cemburu pada kelebihan ko
mungkin orang itu adalah aku

aku cuma bole tersenyum bila melihat orang lain gembira
plez do that for me



8 comments:

AKU GADIS said... [Reply]

salam chokely...kte same...semakin dalam kite mncari ttg sle..semakin tkt kite rse kan....nizz slalu down dn menangis ble thu akn sesuatu ttg sle...

Tirana said... [Reply]

Salam...

Menjenguk sekejap di sini. Terimakasih kerana tinggalkan link di blog kak tirana.

Yes, please be strong! Kak Tirana pun sedang menjalani ujian dari Allah dan sesungguhnya setiap kita sedang menghadapi cabaran cuma yang berbeza ringan atau beratnya ujian itu..

Nurfazilah Cipa said... [Reply]

be strong ye chokely:)

se1saat said... [Reply]

awk kne tabah alis.. ;)

chokeLy said... [Reply]

@HIJAU DAUN

hmm.. yela nizz. sy pun xtau nk ckp cam ne.. buat tabah je la.. kene juga tabah kn.. terpaksa tabah.. tok diri sndiri juga.. :)

chokeLy said... [Reply]

@Tirana

sy pun doakan akak berjaya mengharungi ujian itu.. :)
kita sama2 berjuang k.. thanks kak.. :D

chokeLy said... [Reply]

@_luVy*dUcky_

thanks ya.. :X

chokeLy said... [Reply]

@sesAat daLam seMasa

hehehee.. thanks abg.. sy mmg tabah la ni.. :) tgk lis senyum.. chezz.. :D

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

the barcode printer: free barcode generator
Blog PERSENDIRIAN.