Pages

Wednesday, July 20, 2011

layak ke aku..

maaf enrti ini sedikit "emo"..

ada seseorang tanya pada chokely..
dgn siapa pilihan hidup chokely..dan akhirnya dia berkata.. 
" lelaki yg baik hanya untuk wanita2 yg baik ....."

tibe2 chokely rasa takot..
layak ke chokely dapat lelaki yg "baik"..
aku bukan nya seorang yg baik..
aku ngaku aku banyak kurangnya...segalanya..
tapi aku mengharapkan someone yg boleh bimbing aku..

kalau di katakan "lelaki baik utk wanita yg baik"..
macam mana aku nak jdi baik.. kalau tak ada yg baik nk bimbing aku.
hmm.. tpi aku tak layak kan. layak ke?


dulu aku terlalu banyak leka dengan dunia. 
hiburan keseronokan segalanya aku dapat
sampai aku dapat balasannya. 
di tarik nikmat kesihatan pada aku. hmm.
lagi sekali.. tak layak ke aku?

aku bersyukur ada 'anugerah' ini.
seluruh hidupku bsama dia.. berapa banyak dosa yg terhapus kan
aku tau aku tak layak dapat lelaki baik.
tpi aku cuba jadi lebih baik..

kenapa hati ini rasa kosong sangat2. kenapa dan kenapa.
dan tak tahu kenapa hati ni rasa macam kehilangan sesuatu..
i dont know what to say, how to express and how to let it go, 
and  i do not know anything...



9 comments:

inchik nizam azman said... [Reply]

org yg baik psgn nya pun org yg baik..
tp kalau semua pun mcm tu,sapa nak bimbing org jahat jd baik?mmg dah dinyatakan pun org baik dgn org yg baik..tp kita boleh ke menilai org tu baik ke jahat?kita xboleh bc hati org mcm mana..yg pnting,semua tletak dr diri sendiri.kalau kite nak ke arah tu,ke arah tu la kite dpt ;)

kanakanak said... [Reply]

relak lah..
semua manusia tak sempurna ..
:p

ciK LyndaWawa said... [Reply]

berdoalah selalu semoga mendapat lelaki yang baik untuk membimbing satu hari nanti..

Saya said... [Reply]

usah difikirkan.

ZULHILMI TEMPOYAK said... [Reply]

sy ad....hahaha

chokeLy said... [Reply]

@inchik nizam azman
amboi..pnjg nye die komen.. huhu.. ok..tq ye. :)

chokeLy said... [Reply]

@kanakanak
ok2.. sy relax nie.. fuhh.. hehe.. :D

chokeLy said... [Reply]

@zulhilmi.tempoyak
HAHAHAHA... :)) amboiii...

abglan said... [Reply]

Ayat tue peringatan supaya kita sentiasa memperbaiki diri. Dalam hal mencari, cari lah yang terbaik sebab kita nie sebaik-baik ciptaan Allah.

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

the barcode printer: free barcode generator
Blog PERSENDIRIAN.