Pages

Friday, November 18, 2011

hari chemotheraphy

semua mesti tanya chemo tu saket ke
jom aku cerita

sebelum tu xcersice math
aku admitted Hosp jam 8.30 pagi wad 6b
start buat branula jam 11.30 pagi
dah terang2 dalam borang tu ubat aku start 9.30 pagi - 11.30 pagi
bayangkan berapa lama aku kene tunggu. geram kot

chemo start 12.30 dalam masa 4 jam
ok. kiranya kul 4 petang habis
discharge 6 petang
so.. berapa lama aku duk wad?
geram nyeee aku... do0ctor kata 2,3 jam siap terus balik
ok. abes da =)

IV cyclophosphamide - ubat
ada panggil chemo ada panggil cyclo
doctor sy kata chemo.. cyclo tu ubat

chemo ni memang la bahaya
bukan pada aku je.. tapi skeliling aku
sebab tu dia ada tulis 'CAUTION' besar2
ia boleh terkena pada orang lain juga
kesian staff nurse yang angkut box ni dan jaga aku.. 
pening2 lalat dia. =)

doctor kata masa buat ni akan rasa pening, loya, nak muntah, 
bdan rasa semacam, mulut kelat, eee... macam2 la... 
tapi aku relax je.. bole siap makan macam2 lgi. 
pastu gelak2..HaHaHa.

tapi.. lepas tu....
memang aku rasa la kesan nya...
terlantar je aku... semua aku nampak bayang
dan benda ni akan ambik masa yg lama tuk ok.

kalau orang lain boleh pening2 nak muntah
ni kan pulak toksin ni ada dalam badan aku 
hmmm... rasa nak demam
kesian auntie sy dia pun pening dan demam.
time kasih makteh temankan masa ni


lepas ni ada lagi. 
hopefully tak da la rambut ku gugur
(◕︵◕)



1 comments:

Dayang Deno said... [Reply]

hye chokely! deno juga mcm chokely masa buat kimo nie.. tapi deno duk wad sampai 3 hari.. deno harap chokely cepat sihat okey! be strong!:)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

the barcode printer: free barcode generator
Blog PERSENDIRIAN.