Pages

Friday, November 18, 2011

result kidney biopsi

15/11
pagi tu aku gerak sorang je ke hospital
takut pon ada. apa lah result kan. 

kat bilik doc.
bila aku tanya baru die akan jawab. geram pon ada. 
memang sah kidney ada kerosakan di sebabkan oleh 'SLE'
agak nak nangis la bila doc terangkan kerosakan dia
doc : ' kita buat chemo esok '... terus aku nangis depan dia
.....
makna lepas ni kalau dia active.. dah tau nak buat apa
nak bagi ubat apa and rawatan mcm mana
chemo ni tuk protect kidney tu jadi semakin teruk
OK. lega la juga bila doc kata mcam tu
sekarang aku kene tambah ubat baru
tok kidney saja 13biji sehari

esok terus aku admited wad once again
plan tuk aku balik UTM ditangguhkan
di sebabkan aku kene buat rawatan segera 

Result : Diffuse Proliferative Lupus Nephritis (Class IV)
first chemotheraphy : IV cyclophoshamide

1 comments:

Dayang Deno said... [Reply]

deno harap chokely tabah ya... chokely, sle kita sama la, lupus neprithis class IV... tapi doc detect deno masa deno umo 10 tahun... deno dulu buat jugak cyclo/ kimo tapi tak jadi la.... dua2 kidney deno dah rosak n skrg still dialysis.. chokely takecare okey! :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

the barcode printer: free barcode generator
Blog PERSENDIRIAN.