Pages

Friday, November 18, 2011

jom bukak pharmacy

ni kawan aku la tanya
apa ubat aku makan

benda yang aku kena bebel hari hari
' MAKAN UBAT '

stok ubat untuk 2 minggu

1# prednisolone  5mg x 6 biji
2# hydrochloroquine sulphate 200mg x 1 biji
3# calcium carbonate 500mg x 2 biji
4# frusemide 40mg x 4 biji
5# calcitrol 250mg x 2 biji
6# ascobic acid 100mg x 2 biji
7# iron 200mg x 2 biji
8# ranitidine 150mg x 2 biji
9# diltiazem 30mg x 9 biji
10# spirunulactone 25mg x 4 biji
11#  ---------
12# folic acid 5mg x 1 biji

kesimpulan nya :
ada 11 jenis ubat semua nya
pagi - 21biji
petang- 7 biji
malam - 7 biji
sehari makan 35 biji

air yang aku boleh minum 
tak boleh lebih dari 500ml sehari
termasuk air dari buah, sup dan makanan lain

boleh tak korang hidup makan ubat sehari 35 biji.. 
lepas tu air tak boleh lebih 500ml sehari ??
satu botol kecik tau tak
panas kering letih sangat badan
ulu hati ku pedih gila.. perut ku saket.
aku gelak gelak.. tapi tak da sapa tau

PENAT
asyik asyik ubat ubat ubat ubat
belum benda lain lagi.
aku cukup LETIH.

Ya-Allah.. syaitan mmg selalu hasut
Alhamdullillah aku tak kena dialisis tak kene cuci darah
ada yang lagi teruk dan lagi tak bernasib baik dari kau
ala ubat je pun... 
aku kan kuat. senyum sila. =)
Allah tengah uji kau ni. dia makin rapat dgn kau
orang dia sayang kan dia selalu uji
korang pun

(∪ ◡ ∪)

1 comments:

Dayang Deno said... [Reply]

wah banyaknya ubat! deno skrg dah kurang 25 biji ubat sehari... deno pun mcm chokely kena minum air tak lebih 500ml sehari, tapi minum lebih jugak... hehe... tak tahan!!! chokely!! semangat!!!!!! :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

the barcode printer: free barcode generator
Blog PERSENDIRIAN.