Pages

Monday, November 7, 2011

done kidney biopsi

selepas entri terakhir aku pindah katil
dari belakang ke depan.. merantau aku satu wad.

aku kira muda jgk la dalam wad tu kan
so memang ramai la yg akan tegur.. 'dok sepital sebab ape dik..'
aku pon innocent jawab.. 'nak biopsi bh pinggang..'
adoi..die punya soalan lepas tu kalah la exam SPM nk jawabnya
nyesal kot jawab jujur. lepas tu aku jawab demam je kalo org tanya
lepas tu sengih2.. ntah berapa banyak dosa la aku buat kat sepital tu

10 hari aku on iv drip
tapi saket die.. perghh. die punya likat..kuning n pekat
memang rasa nak jerit kot.. ku pandang je buble2 die bile nak abes


ubat yang sangat saket

ubat ni untuk infection kat paru2 rasanya
tak pon nak buang air kat jantung
aku pun tak tahu function dia
yang pasti memang saket

2hb 2011- renal biopsi @ biopsi buah pinggang
jam 7.30 pagi katil ku kene tolak ke bilik procedur
ku punya cuak takot berdebar semua ada masa tu
sejak malam tu lagi.. tak boleh tidur. 

sebelum tu aku di beri ubat tido.. rasa mamai sgt2
sampai kat bilik procedur.. jantung ku berdebar
aku patient pertama.. tukar kain..baring meniarap.. 
tak boleh gerak langsung waktu tu.. di bius setempat
opcoz ku jerit.. Haha.. lepas tu ku tak rasa apa.
doctor tu terang satu2 apa dia buat.. aku diam je
tau2 dah siap je.. maybe ku dah di beri ubat mamai.. 
rasa nak tido je masa tu


bila ubat bius dah habis


ok.. yang tak boleh tahan sebab tak bole gerak langsung selama 6 jam
ada beg pasir kat belakang tok aku tekan..
siyes.. naek kebas punggung.. lenguh die Ya-Allah.. 
lagi2 bila bius nya makin habis.. da rasa saket dia..
pening..nk muntah.. rasa nak pitam pun ada
tapi Alhamdulillah semua ok.. tak da bleeding.. cuma....

tekanan darah ku tinggi.. tak nak turun2.
sekarang ku dah discharge.. tapi kne followup check tekanan darah 2 hari sekali
sampai keputusan biopsi kuar.. dah la ubat ku ada yang tak da. hmmm..
malas nya... badan ku sangat2 penat.. letih.. 
jalan sikit pon rasa nak pitam..
ku letih sangat sekarang nie.. nak drive pon takot


ni baru sikit lebam

badan saya sangat penat... =( 

1 comments:

Dayang Deno said... [Reply]

alhamdulillah semua selamat... deno dah pernah buat biopsi iaitu 12 tahun yang lalu... memang sakit kan tapi sabar je la... nak sihat kan... cepat2 sihat okey! sama2 kita semangat! :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

the barcode printer: free barcode generator
Blog PERSENDIRIAN.