Pages

Tuesday, October 5, 2010

suspect SLE

back to home town wth my family..

after test blood 
blood result 'x ok'

1.Anemia
2.Low White Blood 

my condition gets more worse
doc kate aku kene tahan wad
4 further treatment 
mse tu aku ingt kena 'denggi' or 'chikunya fever'
mcm aku lak doc kan.. ngeee~... =P

dr.cine tu pening xtau aku kenapa
3jam jgk la aku kene soal siasat kat katil wad tu
ulang alik je aku tgk dr.cina tu
bwak kamus la..file la.. x-ray la.. mcm2 kowt
darah ku asyk hilang je.. 
nape aku x msuk darah erk??.. lupe nk tnye doc.. 
mse tu aku jst d bgi ubat antibiotik ,iron(zat besi), n salt water 4 my fever 
x gak turun2.. haishhh.. asal la susah sgt nak hilang ni !.. 
selalu x cam ni pon.. ngade plak dmm aku nie..

after 1week 

doc : "adik, pihk hspital dah buat ujian.. melalui ujian darah kami dapati 
         mungkin adik ade SLE "

aku : blurrr.. haaa??.. SLE tu ape bnde nye??  x pnh dgr pon !

doc : "tpi kami baru suspek.. adik kene duduk sini untuk buat rawatan lanjut
         lagi lah "
         
mak: "kami nk mintak trasfer hospital seremban"
            c0z waktu ni aku kat kg.
            bese la org tue2 ni.. klo tgk keadaan aku time ni mcm org kene
            sampuk 
            die tkot de bnde yg t'pikat kat aku 
               * aku agk cantik, ayu bole than la jgk.. heee..~
            

ikot penerangan simple doc pd waktu tu

SLE ni sejenis penyakit kronik yang melibat kn auto-immune
mksd nye.. antibodi yg b'fungsi menghapuskan objek luar atau penyakit telah menyerang diri sendiri.
antibodi yg sepatutnya melindungi bdan kita telah menyerang dan menghapuskan tisu-tisu penting dlm bdan.
Ia boleh mnyerang keseluruhan organ dalaman manusia t'masuk kulit terutama nya kidney.
Ia x bole hilang n xde ubat.. tetapi boleh di kawal
makne x bole cured !
X mcm fever.. mkan ubt, tido, esok da 'ok'

* aku hnye mampu t'diam je dan senyum 
   mak n ayah aku.. ermm... x dpt aku nk ckp cam ne reaksi dieorng..
   makkk!.. jgn la nages.. 

  dlm ati aku..
  mybe x kowt.. mgkin sume ni satu kesilapan n blom pasti lgi
  u re strong girl !



   
      

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

the barcode printer: free barcode generator
Blog PERSENDIRIAN.